Marka Cyberfolks.pl rozrosła się i po przejęciu kilku dużych podmiotów w tym hekko.pl i linuxpl.com, stała się marką nr. 3 w Polsce. Jeżeli za wiarygodne uznamy dane z serwisu webhostingtalk.pl( którego właścicielem jest nazwa.pl), to cyberfolks.pl ma zarejestrowanych ponad 18 tys. domen z blisko 8% udziałem w rynku. Kolejne miejsca na podium niezmiennie od lat to drugie home.pl o raz pierwsze nazwa.pl. Obie marki mają po około 14% rynku. Trzeba pamiętać, że jest to ranking na bazie domen a nie liczby klientówczywartościfirm.
Trzeba jednak powiedzieć, że mimo iż Cyberfolks jeszcze trochę brakuje do popularnej dwójki, to jednak ma cały czas trend wzrostowy a przejęcia i łączenie różnych marek zapewne się nie zakończyły. Grupa H88 w swoim portfelu ma jeszcze chociażby superhost.pl czy kei.pl, które mają łącznie ponad 3% rynku. Natomiast wartość spółki R22, która jest właścicielem H88 i która jest notowana na Warszawskiej Giełdzie, wynosi obecnie 800 mln zł( Maj 2021). Jeżeli już jesteśmy przy tym kto czego jest właścicielem, to home.pl zostało przejęte przez niemiecki 1&1 tak samo jak az.pl.
Póki co Cyberfolks ma przewagę nad największymi w postaci ceny. Ceny usług podstawowych jak hosting, możemy nabyć za połowę ceny w home.pl i nazwa.pl. I dla mnie jest to powód aby wybierać właśnie ją. Wiadomo , że cyberfolks.pl jest już molochem, wielką korporacją, i nie ma co tęsknić za hekko.pl czy linuxpl.com bo one już nie wrócą i nie wróci ta jakość usług i podejście do klienta. Jednak póki cyberfolks.pl oferuje ceny poniżej 200 zł zamiast 600 zł w home.pl to wybieram ten tańszy. Z kolei za każdym razem kiedy widzę nieprzejrzystość oferty w nazwa.pl trafia mnie szlak!
Jeżeli cyberfolks zostawi ofertę „dla uboższych” wieszcze sukces, jeżeli dołączy do grona „hosting musi kosztować minimum 400 zł” to trudno polecać taką markę dla przeciętnego Kowalskiego. Póki co to robię zwłaszcza, że zachęca do tego również dobry i prosty program partnerski z klasycznym reflinkiem, o czym możemy pomarzyć w nazwa.pl.