Patrząc na opinie najpopularniejszych i największych firmy hostingowych takich jak home.pl, nazwa.pl czy az.pl, można odnieść jednocześnie wrażenie, że świadczą one jedne z najgorszych usług. W rankingu webhostingtalk, są bardzo daleko, a na forach internetowych więcej jest negatywnych komentarzy niż pozytywnych. Dlaczego tak się dzieje, że marki dominujące mają tak złe opinie? W mojej opinii powodów jest kilka.
Pierwszy z nich jest taki że są to giganci, mają dziesiątki tysięcy klientów, a wiadomo, że ktoś zawiedziony usługami bardziej jest zmobilizowany udzielić negatywną opinię, niż ten kto jest zadowolony z usługi. Wszak hejt jest popularny i niektórzy tym wręcz żyją.
Po drugie marki te obsługują tak wielką ilość klientów, że traktują jak masowo, a nie jak w przypadku mniejszych firm, indywidualnie. Sto czy dwieście niezadowolonych klientów dla nich to kropla w morzu i się nimi nie przyjmują. Wolą wydać kolejną kasę na reklamę niż rozwiązywać problemy techniczne źle działających usług. Tu można poruszyć kolejną kwestię, że najpopularniejsze marki bardziej się skupiają na reklamie i marketingu niż na jakości świadczonych usług. Chcą zdobyć jak największą ilość klientów po przez marketing, a nie po przez niezawodność serwerów. Tu też jest wyjaśnienie dlaczego taka nazwa.pl czy home.pl mają aż tylu klientów., mianowicie..reklama, reklama, reklama. Wielu początkujących chcących założyć stronę, sklep czy pocztę wybiera właśnie te marki bo tylko one mu się kojarzą. Stąd sukces tych marek. A przecież można inaczej, tak np jedna z najchętniej wybieranych marek to linuxpl.com, która zdobyła popularność dzięki jakości usług a nie reklamie.
Kolejny aspekt złych opinie największych firm hostingowych są ceny. Te firmy są po prostu drogie, przewyższają 2, 3 razy ceny konkurencji. Klient płaci dużo i dużo wymaga, a każda nierozwiązany problem doprowadza go do dużej złości. Problem na hostingu za 40 zł można olać ale problem na hostingu za 400 zł już nie. Jeżeli już jesteśmy przy cenach, te chwyty marketingowe drogich marek także powodują, że klienci nie mają zbyt dobrych opinii. I tak np. w takiej marce jak kei.pl ciężko znaleźć regularną cenę hostingu, za którą zapłacimy za rok lub dwa lata. Ja ją znalazłem dopiero przez wyszukiwarkę, w oddzielnym pliku PDF. Firmy takie ściągają klientów promocyjnymi cenami, które nijak się mają do cen regularnych. Promocje się kończą i okazuje się, że zamiast płacić 100 zł rocznie, musimy płacić kilkaset, to ludzi bardzo zniechęca.W mojej opinie to są największe bolączki najpopularniejszych firm hostingowych.
1 komentarz
najgorszy hosting to cal.pl odradzam każdemu….